8/10
Satira s ne-linearnom radnjom i tragikomicnim elementima
28 December 2018
Ne treba od ovoga filma raditi kontroverzu jer on to nije. Oni koji to rade nanose stetu redatelju. Prije je potrebno naglasiti interesantno prebacivanje radnje izmedu sna i jave te izmedu onoga sto se dogodilo i onoga sto se ima dogoditi. Kvaliteta ovog filma lezi u nelinearnoj radnji koja potpuni smisao dobiva tek na kraju filma.

Cini mi se da je Bresan odlucio riskirati s otprilike prvom polovicom kako bi mogao zavrsti sa snaznom porukom jer prvi dio ostavlja dojam da bas i ne zna u kojem smjeru treba ici. Cijenim takav rizik pogotovo kada redatelj uspije, kao sto je Bresan s ovim filmom uspio, pokazati da su sve proturjecnosti samo prividne i da su sve suvisne scene bile itekako potrebne kako bi se prica zaokruzila.

Svakako, radi se primarno o drami s elementima vrlo neobicnog i pametno osmisljenog humora. Ne bih rekao da je posebno jedna skupina napadnuta ili ismijana. Citav se film s vremenom pokazuje tragikomicnim jer *sve* strane ukljucene u radnju pridonose stvaranju nereda na koji Bresan zeli skrenuti pozornost sto cini pametnom satirom kojom se najbolje moze ukazati na bolesnu drustvenu zbilju. Kada se to shvati vise nece biti potrebno isticati da je neki film kontroverzan i na taj nacin sve kvalitete staviti u drugi plan.

Tko god je otvorena uma i uz to vidi da je nase drustvo bolesno nece u ovome filmu vidjeti provociranje radi provokacije. Bez suvisnih detalja, preporucam da odete u kino i pogledate film. Ako ne stignete sada, vjerujem da ce biti aktualan i za par godina. Moze posluziti i kao dobar lakmus papir.
63 out of 81 found this helpful. Was this review helpful? Sign in to vote.
Permalink

Recently Viewed